در قرآن كريم بهغير از آيه خاتم آيا آيه ديگرى موجود است كه دلالت بر خاتميت و افضليت رسول اكرم صلى الله عليه و آله بر ساير پيمبران داشته باشد يا خير؟
منبع: بررسىهاى اسلامى(به كوشش سيد هادى خسرو شاهى)، ج۲، ص: ۲۱۶
چنان كه آيه «وَ لكِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِيِّينَ» دلالت بر خاتميت دارد، همچنين آياتى كه دلالت بر همگانى و هميشگى بودن «عموم و دوام» دين اسلام دارند مانند آيه :
«أُوحِيَ إِلَيَّ هذَا الْقُرْآنُ لِأُنْذِرَكُمْ بِهِ وَ مَنْ بَلَغَ» و آيه «وَ إِنَّهُ لَكِتابٌ عَزِيزٌ* لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ»، زيرا عمر و دوام دينى بدون خاتميت آورنده دين نامبرده تصور ندارد.
و همچنين آياتى كه دلالت بر افضليّت و اجمعيّت قرآن كريم نسبت به ساير كتب آسمانى دارد مانند آيه :
«وَ نَزَّلْنا عَلَيْكَ الْكِتابَ تِبْياناً لِكُلِّ شَيْءٍ» و آيه «وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَيْنَ يَدَيْهِ مِنَ الْكِتابِ وَ مُهَيْمِناً عَلَيْهِ» و آيه «شَرَعَ لَكُمْ مِنَ الدِّينِ ما وَصَّى بِهِ نُوحاً وَ الَّذِي أَوْحَيْنا إِلَيْكَ وَ ما وَصَّيْنا بِهِ إِبْراهِيمَ وَ مُوسى وَ عِيسى» دلالت بر افضليت رسول اكرم صلى الله عليه و آله دارند، زيرا قرآن كريم جز دعوت پيغمبر اكرم چيزى ندارد و ميزان ارزش نبى ارزش دعوت اوست.